Nauka Technik
Jeśli postać chce się nauczyć jakiejś techniki, wystarczy, że opisze co robi by to osiągnąć. MG zaś musi powoli zwiększać jej statystyki tak, aby spełniła w końcu jej wymagania. Gdy tak się stanie - będzie mogła po jakimś czasie ją opanować. Oczywiście - jeśli już spełnia jej wymagania nie oznacza to, że od razu się jej nauczy - to także wymaga sporo treningu.
Statystyki
Siła: Odpowiada za wysokość skoków, siłę chwytów, siłę uderzeń taijutsu.
Cel: Odpowiada za trafienia ciosami wręcz, dystansowymi i niektórymi technikami.
Szybkość: Odpowiada za szybkość poruszania się i uniki oraz ilość PA(składanie pieczęci).
Wytrzymałość: Odpowiada za wytrzymałość fizyczną postaci, ilość ciosów które może znieść, ilość ataków fizycznych które jest w stanie wykonać.
Inteligencja: Odpowiada za umiejętność zapamiętywania, wyciągania wniosków, znajdowania słabych punktów u przeciwników oraz opracowywania taktyki i szybkość poznawania technik.
Chakra: Pokłady chakry postaci.
Kontrola Chakry: Poziom umiejętności kontrolowania chakry przez swoją postać.
Panowanie nad Dem
Jak zwiększyć statystyki?
Po każdej walce lub treningu MG sam przyznaje Ci stosownie punkty do statystyk.
Np. po długiej i wycieńczającej walce, w której odniosłeś sporo obrażeń może Ci przyznać.
+1 Wytrzymałości
Jeśli korzystałeś z licznych technik może do tego dojść.
+1 Chakry i Kontroli Chakry
I tak dalej. MG powinien nie przesadzać i nie przyznawać za dużo pkt do statystyk.
Za treningi słabo opisane nie należą się punkty. Na ten przykład, jeśli gracz pisze:
Biegam dookoła domu w ramach treningu.
Nie powinien otrzymać za to żadnych pkt.
Wytrzymałość:
Osoba posiadająca 100 PŻ nie ginie od razu, gdy jej życie spadnie poniżej 0. Aby uśmiercić kogoś należy odebrać mu dwu krotność jego PŻ, czyli jego PŻ musi mieć wartość -100%.
Kiedy zaś życie spada poniżej 0 wtedy postać traci przytomność, o ile MG nie zadecyduje, iż siłą woli jest w stanie jeszcze walczyć lub używa odpowiedniej techniki.
Chakra:
Z chakrą jest tak samo, jak z wytrzymałością - kiedy spadnie poniżej 0, gracz traci przytomność, chyba, że opisuje dobrze determinację psychiczną postaci, dzięki której siłą woli jest w stanie korzystać z dogłębniejszych zapasów chakry, by kontynuować walkę - kiedy wartość ta jednak spadnie do -100% gracz już musi stracić przytomność. Nie umiera, jednak, jak to się dzieje przy wytrzymałości.
Pamiętajcie, że koszt techniki jest dowolny, a podane koszty są jedynie minimalną wartością wymaganą do skutecznego użycia techniki.
I jeszcze jedno w sprawie chakry - to nie jest tak, że mając jej 150 więcej w walce nie użyjecie, chakra bowiem regeneruje się z każdą sekundą, podczas całej walki może się połowa zregenerować, więc to tak, jakbyście mieli nie 150, a 225(oczywiście połowa to tylko przykład, może się zregenerować mniej lub więcej w zależności od długości i intensywności walki, np. czy podczas niej odpoczywacie).