Pamiętaj, że aby używać technik żywiołowych należy posiadać umiejętność shinobi - "Manipulacja Naturą Chakry".Katon, Hikyuu no JutsuPo wykonaniu pieczęci shinobi wypuszcza dosyć duży płomień ognia, jednakże o małym zasięgu. Tą technikę wykonuję się bardzo szybko, więc często używana jest przez wielu ninja.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 40
Wymagania: NinJutsu 15, Kontrola Chakry 12
Koszt Techniki: 1 PT
Ranga Techniki: D
Karyuu EndanUżytkownik zbiera chakrę w płucach i wypuszcza ja w postaci ognia. Technika ta jest najszybciej wykonywana ze wszystkich jutsu katon. Pozornie jest to trudna technika, lecz może ją opanować nawet słaby ninja, tyle że w jego posiadaniu będzie słaba i mało skuteczna. Ta technika u zaawansowanych ninja jest bardzo potężna i stanowi spore zagrożenie.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 10
Wymagania: NinJutsu 22, Kontrola chakry: 16
Koszt Techniki: 1 PT
Ranga Techniki: C
Katon, Housenka no JutsuNinja po wyprowadzeniu serii pieczęci i nabraniu powietrza w płuca wypuszcza w stronę przeciwnika kilkanaście kul ognia, które wybuchną przy uderzeniu. To ninjutsu zadaje poważne rany oponentowi i może być używane tylko przez wyszkolonych ninja.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 15/kula
Wymagania: Ninjutsu 24
Koszt Techniki: 2 PT
Ranga Techniki: D
Katon, Hana Ninpo Hyakka HyouranPo wykonaniu kilku pieczęci, ze wszystkich stron (tak jak na obrazku) nadchodzi ogień. W końcu te strumienie ognia spotykają się w jednym miejscu na ziemi, po czym tworzą razem Wielki wybuch.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 50
Wymagania: Ninjutsu 34, Kontrola Chakry 26,
Koszt Techniki: 3 PT
Ranga Techniki: C
Katon, Sa-kuru KasaiGracz robi obrót wokół własnej osi, wskazując palcem na miejsce dookoła -
tworzy się tam czarna linia, z której po zatoczeniu okręgu wybucha
płomień, który blokuje dostęp do wnętrza koła. Obszar, który zajmuje
koło to w przybliżeniu 10mx10m, przez co nikt nie może wejść do wnętrza
okręgu nie doznając poparzeń.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 60
Wymagania: NinJutsu 35
Koszt Techniki: 3 PT
Ranga Techniki: C
Katon, Goukakyuu no JutsuTechnika polegająca na wessaniu powietrza w płuca, przemianie jej w ogień i wyzionięciu przez dłoń w stronę przeciwnika. W trakcie tego wykonujemy ciąg pieczęci. Używający ma możliwość korygowania strumienia ognia oraz wypuszczania krótkich serii płonącego powietrza. Najłatwiej porównać ją do miotacza ognia. Nauka wykonywania jej jest bardzo prosta, ale potrzebna jest duża ilość czakry. Największym minusem jest długość jej wykonywania. Łatwo stajemy się dobrym celem na ataki przeciwnika. Jednak jej moc i rany jakie wyrządza przeciwnikowi, aż nadto wynagradzają jej powolność.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 150
Wymagania: NinJutsu 55, Kontrola chakry 18
Koszt Techniki: 4 PT
Ranga Techniki: C
Katon, Kasumi Enbu no jutsuNinja po wykonaniu serii pieczęci, zbiera czakrę w usta i wydmuchuje powiew gazu, który po połączeniu się z ogniem tworzy falę. Podpala wszystko na swej drodze. Raz podpalony wojownik, będzie płonął, aż do śmierci lub wykonania wodnego jutsu na sobie. Nie można ugasić tego ognia niczym innym jak wodą zmieszaną z czakrą.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 70
Wymagania: NinJutsu 41, Kontrola Chakry 26
Koszt Techniki: 4 PT
Ranga Techniki: C
ShinourimTechnika polega na skumulowaniu chakry w dłoniach, a następnie wypuszczeniu jej z dłoni i zapalenie jej, dzięki czemu chakra przyjmuje formę ognistego smoka, który może uderzyć przeciwnika, jednocześnie podpalając go oraz ogłuszając.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 75
Wymagania: NinJutsu 40, Kontrola Chakry 20
Koszt Techniki: 3 PT
Ranga Techniki: C
Katon, Ryuuka no JutsuJedna z najpotężniejszych technik opartych na tym żywiole. Bardzo trudna w opanowaniu i zużywająca dużą ilość czakry. Jedynym Genin’em jaki opanował to ninjutsu jest Sasuke. Po wykonaniu kilku pieczęci i zebraniu odpowiedniej ilości czakry w ustach, wydmuchuje się ją w stronę przeciwnika. Tworzy się w ten sposób potężny podmuch ognia, który spala wszystko na swej drodze. Trafiony Ninja zwykle ginie albo dostaje bardzo poważne rany. Katon: Ryuuka no Jutsu jest bardzo silny i szybki, ale zużywa ogromną ilość energii. Z tego powodu powinien być używany jako technika kończąca walkę. Najlepiej unieruchomić wcześniej przeciwnika, gdyż nie można pozwolić sobie na spudłowanie.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 200
Wymagania: NinJutsu 65, Kontrola Chakry 33
Koszt Techniki: 6 PT
Ranga Techniki: B
Katon, ZukkokuPo wykonaniu kilku pieczęci pojawia się nagle fala lawy, która zalewa całe pole bitwy. Fala jest w stanie zniszczyć doszczętnie małe miasto.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 360
Wymagania: NinJutsu 104, Kontrola Chakry 74
Koszt Techniki: 13 PT
Ranga Techniki: A
Katon, KaioukuuGracz unosi miecze lub dłonie w górę i tworzy nad swoją głową wielką, ognistą, kręcącą się wokół własnej osi kulę, którą może dowolnie sterować.
Typ: NinJutsu
Koszt Chakry: 50
Wymagania: NinJutsu 38, Kontrola Chakry 15
Koszt Techniki: 3 PT
Ranga Techniki: A